Tv & Fiberoptik

Problem: Hur du kan lösa det själv.

IP nummer kan ej tilldelas till TV (pdf)


Jag vill ha mera kanaler? Kontakta telia 020-755766 eller 90200

 

OBS:

Vid strömbortfall som det var 3/1-2014 och bilden från Telia Digital TV säger att du skall starta om Gatewayen.


Gör så här:


1. Dra först ut den vita strömkabeln till gatewayen (routern) ovanför dörren. Sätt i kabeln igen och låt den starta upp ca 2-3 min.


2. När Gatewayen är omstartad så startar du om Digital TV Boxen genom att dra ur strömmen till den och sedan sätta i igen. Efter detta så skall det fungera.


 

 

Om du upplever släpningar mellan ljud och bild så kan du lösa detta genom att växla kanal till en annan och sedan växla tillbaka till den du kollade på.

 



TV-Problem

 

Telia skall du kontakta i första hand tel: 020- 240 250

 

i andra hand:

Telia på tel 90200

 


Fiber

TV, Bredband och Telefoni

 

BRF Husaren informerar om läget för fiberoptik på denna sida.

Kommer uppdatera denna sida successivt.

 

Program utbudet som ingår: http://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/lagom

 

Vill man ha flera enheter kopplade mot nätverk/internet så går det utmärkt att använda sig av en switch som fördelar trafiken så att man via en kabel från väggen kan ansluta tv, mediaspelare, digitalbox, xbox mm via samma kabel.

 

Föreningen har idag kanalpaket Lagom och vill man utöka sitt tv utbud till Stora paketet så gör du det genom att ringa Telia.

 

Du har även 100Mb ner och 10Mb upp vilket är bra hastighet som räcker långt, vill man ha mer så är det bara att beställa via "Mina Sidor" på Telia eller ringa deras kundtjänst.

 

IP telefoni ingår också.

Vill man bara andvändasig av en bas station för trådlös telefoni räcker det att koppla in den i routern på den gröna kontakten. Vill man ha alla telefon uttag aktiva i hushållet så måste man göra en kabeldragning ifrån första jacket och flytta det till väggen ovanför dörren där trippel enheterna sitter i de flesta hushållen.

 

 

Ett flertal hushåll har haft problem med att ström adaptern gått sönder till "Fiber2Home" Fiberomvandlaren, denna beställs genom att man kontaktar telia och gör en felanmälan på tel: 020-240250

 

Det tar vanligtvis 3 arbetsdagar för att de kommer och byter felaktig komponent.

 

Bild tagen från

Källa: http://www.fiber2home.se/index.html

 

 

 

 

 

 

 

Dokument

 

Utskick ang Telia säker surf 2018-10-17

Telia Säkerhetstjänst F-Secure upphör?

Information om fiberinstallationen 2012-07-24

Ansvar / Garanti gällande fiberoptik 2011-10

Fiberoptik allmänt utskick 2010 - 06

Fiberoptik frågor med svar. 2010 - 06 

Utökat program innehåll i programbibloteket. Telia Digital TV 2014-04-19

Utökning av de kollektiva tjänsterna 16 juni 2014

Åska

Telefonjack